Sabtu, 20 Ogos 2011

Bengkel Kepimpinan Semassa..


BENGKEL  - “MEMPERKASA KHIDMAT UNTUK RAKYAT”
Tempat: Akademi An-Najah Training Centre, Sg.Kapar Indah, Sementa,Kapar.
Masa: 8.30 pg – 1.00tghari
Tarikh: 20/01/2011

Oleh              :Penceramah/Instructor
    Tn Hj Noor Najhan Mohamad Salleh
                      Ahli Majlis MPK Zon N43(A) Sementa.

SUNGAI KAPAR INDAH, 20 Januari 2011 – Pihak Jawatankuasa Penduduk (JKP) N42C Meru dan N43A Sementa telah berjaya mengadakan Bengkel membincang dan mengupas tentang plan tindakan JKP Zon yang bertempat di Akademi An Najah Training Centre, Sg.Kapar Indah. Menurut Pengerusi  JKP, Tn Hj Noor Najhan B Mohamad Salleh, antara matlamat bengkel ini adalah untuk menghimpunkan kepimpinan masyarakat setempat di dalam merangka gerak kerja JKP untuk sepanjang tahun 2011 ini.

Menurutnya lagi,”Beliau amat berbangga dengan kesungguhan yang ditunjukkan oleh setiap peserta dan telah berjaya menghasilkan Plan Tindakan yang cukup baik. Antara program besar yang terdekat ialah Karnival  Maulidur Rasul dan Pelancaran Zon Bersih. Di mana kedua-dua program tersebut adalah anjuran bersama dengan MPK dan akan berlangsung di Meru dan pekan kapar.”

Katanya lagi,”Turut di rancang beberapa program yang akan di adakan pada bulan feb dan mac tahun ini iaitu membuat lawatan kerja ke pejabat YDP Majlis Perbandaran Klang, gotong-royong bersama masyarakat dan sukaneka bersama masyarakat setempat”

Program hari ini juga turut di hadiri oleh JKKK dari empat kampong iaitu kg.Sg.Serdang di ketuai Ketua Kg.Hj.Hassan Basiran,Ketua kampong Meru Hj.Thaipor B.Hj Noor ,Ketua Kg.Kapar Bahron Zaman Bin Majid dan Ketua Kg.Bt.12 Mohd Ali B.Mohd Noh.

Akhirnya, beliau mengharapkan kerja berpasukan yang telah dibentuk ini adalah bukti kejayaan kerajaan Pakatan Rakyat pada hari ini mampu mengurus dan mentadbir dengan berkesan dalam masa yang sama meminta kerjasama dari semua penduduk untuk menjadikan Zon Kita adalah kawasan persekitaran Zon Bersih yang mampu menjamin keselesaan dan meningkatkan mutu kehidupan masyarakat.


"Kapar Bersih, Indah dan Sejahtera"
   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan