Khamis, 11 Ogos 2011

Agenda Biro Pendidikan...


Kg.Kapar(09-08-11)Selasa
Biro Pendidikan yang di Ketuai oleh Pn Hadariah Bt.Bahron , pula mempunyai visi yang sangat jelas iaitu berusaha untuk meningkatkan bilangan anak kg.yang berjaya didalam peperiksaan utama seperti UPSR, PMR, SPM dan STPM.Beberapa pendekatan sedang dirancang , antaranya kem motivasi kecemerlangan pelajar dan kelas2 tiusyen. Dua perkara ini akan di titik beratkan agar potensi pelajar dapat terus digilap dan diasah agar fokus dalam mencipta kejayaan yang cemerlang.
Di samping itu Biro Pendidikan juga sedang dalam proses mengenal pasti peratusan pelajar-pelajar yang bermasaalah di Kg.Kapar ini, dalam pembelajaran dan juga yang keciciran.Statistik ini penting untuk kita melihat dan merancang sesuatu cara yang berkesan dalam menangani masaalah ini.
Kami juga mengalu-alukan penglibatan PIBG-pibg sekolah untuk sama-sama duduk semeja berbincang, kerana masaalah keciciran ini berkait rapat dengan masalah gejala sosial.
Sokongan semua pihak sangat-sangat diperlukan tentang isu-isu seperti ini.
Sebab tanpa ilmu/pendidikan yang sempurna seseorang insan itu agak sukar untuk mencapai cita-cita dan berjaya dalam kehidupan.InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan